Friday, November 4, 2011

Ninja Star???


Mesti korang rasa benda alah kat atas nie tak de apa2 guna pun kat korang kan? tapi bagi aku benda alah tu yang aku panggil origami ninja star nie bayak gak la bagi aku inspirasi2 yang bernas. hehe
Di antaranya aku boleh gak wat perhiasan menggunakan ninja star nie.




Nie lah contoh2 kreativiti yang boleh di buat menggunakan origami ninja star nie.. Di sini aku nak share la cara2 nak buat origami nie. Memang agak payah sikit tapi lau dah buat banyak2 tu rasa berbaloi gak sebab cantik..

Korang layan gambar je lah. Tak tau plak aku nak describe cam ner..

SEDIAKAN KERTAS






LIPAT KERTAS MENJADI SEGITIGA


BUKA LIPATAN DAN LIPAT SEPERTI DALAM GAMBAR
TERBALIKKAN KERTAS

LIPAT BAHAGIAN YANG BERTANDA MERAH
RUPA KERTAS YANG TELAH DI LIPAT
TERBALIKKAN KERTAS
Add caption
TERBALIKAN KERTAS
Add caption



SEDIAKAN 8 LIPATAN

PROSES PENGGABUNGAN



PANDANGAN HADAPAN STAR

PANDANGAN BELAKANG STAR

HASIL NINJA STAR YANG TELAH DICANTUM. BOLEH BUAT PERHIASAN ALAS MEJA.
P/S:proses pembuatan origami ninja star nie simple je tapi harus ada 'kerajinan' pada diri.. hehe